دانشکده

اهمیت انتخاب استراکچر

هنگام خرید و نصب سیستم های خورشیدی ، اکثر مردم تنها به فکر افزایش نور دریافتی از خورشید هستند وعواملی همچون سقوط سازه ها براثر طوفان های سهمگین ، باران های سنگین، باربرف و زمین لرزه را در نظر نمی گیرند. درواقع این ها تنش هاییست که در شرایط ویژه یک سیستم فتوولتائیک باید به مدت 25 سال تحمل کند.

چرا باید سازه ی مناسب برای سیستم ها انتخاب شود؟

با وجود اینکه تنها 20 درصد از هزینه ی کل یک نیروگاه خورشیدی به سازه ها تعلق میگیرد، این بخش یکی از حیاتی ترین قسمت هاست زیرادر صورتی که سازه ی نگهدارنده سقوط کند و یا دچار مشکلی شود تمام سیستم مختل خواهد شد. درواقع این عضو جدایی ناپذیر سیستم خورشیدی همواره درمعرض عوامل محیطی می باشد وبا این حال متاسفانه کمتر مورد عنایت کارفرمایان محترم است. عدم توجه به انتخاب سازه ی مناسب و مستحکم زیان های مالی گزافی را در دراز مدت به دنبال خواهد داشت. همانطور که می دانیم افراد نزدیک بین اصولا به سختی می توانند علایم جاده ای یا اشیای دور را ببینند. این مشکل با استفاده از یک جفت لنز طبی و یا عینک قطعا حل خواهد شد. درراستای همین مثال ، اغلب افرادی که می خواهند یک سیستم خورشیدی جدید را نصب کنند به صورت ناخوداگاه دچار یک نوع نزدیک بینی سرمایه گذاری هستند که مانع دیدن هزینه های آتی می شود. خرید سازه های ارزان قیمت و مهندسی نشده ، شاید درابتدای امر باعث کاهش هزینه های پروژه شود اما بی شک منجر به کاهش بازده و سوددهی ودر برخی موارد منجر به خسارات جبران ناپذیری درمقایسه با هزینه های اولیه خواهد شد.

هر سیستم خورشیدی ، استراکچر خاص خود را می طلبد. این امر به خاطر این واقعیت است که سیستم های خورشیدی باتوجه به شرایط محل نصب و کاربردشان در مشخصات کلی همچون ابعاد و اندازه با یکدیگر متفاوتند. بنابراین تولید کننده های استراکچرهای خورشیدی می بایست قادر باشند بهترین گزینه ی ممکن را با توجه به سایت راه اندازی وفضای مد نظر طراحی و تولید کنند. سازه های مختلف بالتبع مزایا ومعایب خاص خودشان را دارند و انتخاب مناسب ترین سازه ، در واقع همان وجه تمایز یک طراحی خوب و بهینه در سیستم های خورشیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *